اقتصاد مدرن

خبرها و تحلیل های اقتصادی بصورت ساده و مختصر

اقتصاد مدرن

خبرها و تحلیل های اقتصادی بصورت ساده و مختصر

ضرر و زیان بانک ها متوجه چه کسانی می شود؟؟؟

بانک‌ها از همان زمان تاسیس سودده بوده‌اند و ساز و کار آنها به گونه‌ای است که در 99 درصد مقاطع سود می‌کنند و حتی در زمان ورشکستگی صاحبان بانک ضرر نمی‌کنند بلکه این سپرده‌گذاران هستند که باید جور بی‌تدبیری آنها را بکشند.

پیش بینی وضعیت اقتصادی ایران در سال 1396

براى تحلیل، بررسى و پیش بینى روندهاى اقتصاد ایران در سال ١٣٩٦ شاید بیش از هر سال دیگرى باید به چالش ها و تحولات سیاسی محتمل که سایه سنگینى بر روندهاى اقتصادى در این سال خواهند داشت توجه کرد.   ادامه مطلب ...

هنوز شرایط اقتصادی برای خارج کردن مسکن از رکود فراهم نیست !!!

در حالی که هنوز مجموعه شرایط اقتصادی برای خارج کردن مسکن از رکود فراهم نیست، طرح توسعه‌ای شدن بانک عامل نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عوامل محرک بازار مسکن از جمله فروش نفت، نرخ ارز، سود بانکی، تورم، رکود اقتصادی و پروژه‌های عمرانی در شرایط تحریک تولید و عرضه مسکن قرار ندارند. از سوی دیگر دست بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و طولانی مدت به بخش مسکن بسته است.  ادامه مطلب ...

کاهش ارزش سهام بانک ملت

با بازگشایی نماد بانک ملت بیش از 3650 میلیارد تومان از ارزش بازار بورس اوراق بهادار کاسته شد.

بانک ملت که آخرین قیمت معاملاتی آن قبل از بسته شدن معادل 193 تومان بود ، به نرخ 120 تومان مورد بازگشایی قرار گرفت(معادل 37 درصد کاهش). انتظار می رود دیگر نمادهای بسته شده نیز با ریزش سنگینی، مواجه شوند. اما با توجه به اینکه قیمت پایانی آنها نزدیک ارزش اسمی می باشد، به نظر می رسد این ریزش کمتر از میزان ریزش "وبملت "باشد.

هر چند بازگشایی این نماد بعد از یک وقفه 6 ماهه رخ داد اما فشار سهامداران خرد به جهت حفظ نقد شوندگی بازار در بازگشایی نمادها نقشی اساسی داشت. بنا به اظهار نظر نهاد ناظر بازگشایی سایر نمادهای گروه بانکی در هفته آینده انجام خواهد شد. با توجه به اینکه وضعیت بانک ملت در قیاس با بانک صادرات و تجارت بهتر می باشد به نظر می رسد، در بهترین حالت هر کدام از این نمادها، حدود 500 واحد) در اصلاح شاخص تأثیر گذار باشند.

برگرفته ار اقتصاد آنلاین

کاهش قیمت ارز و سکه

امروز در بازار تهران سکه طرح جدید با 4 هزار تومان کاهش یک میلیون و 175 هزار تومان، سکه طرح قدیم بدون تغییر یک میلیون و 151 هزار تومان و نیم سکه با کاهش 2 هزار تومانی 612 هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه و سکه گرمی هم بدون تغییر به ترتیب 327 هزار تومان و 206 هزار تومان داد و ستد شد و هر گرم طلای 18 عیار با 12 تومان کاهش 113 هزار و 955 تومان فروخته شد.

در بازار ارز نیز دلار با 12 تومان کاهش 3851 تومان، یورو با 11 تومان افت قیمت 4197 تومان و درهم بدون تغییر 1084 تومان معامله شد.